Кампанията на AVON „От любов към живота“ подновява безплатните прегледи за рак на гърдата в Пловдив. Записването на час се осъществява в работно време на телефон 0896 96 40 36, а самите прегледи ще се провеждат в „Комплексен онкологичен център – Пловдив“. В края на 2014 г. AVON предостави възможност на 6900 жени от 7 града в страната за безплатен ехографски преглед, благодарение на дарение, набрано през 2013 г. Близо 5500 от тях са осъществени до момента, като в Пловдив предстои да се реализират още 600 прегледа.
Кампанията вече приключи в градовете Варна, Русе, Шумен и Бургас. Основното наблюдение от специалистите там е, че страхът е основната причина дамите да пропускат профилактичния преглед. Още по-трудно се активират жените в неравностойно положение, към които кампанията показа специално отношение, предоставяйки часове с приоритет – едва 23,6% са преминалите на преглед от групите многодетни майки, дългосрочно безработни жени, регистрирани в бюрото по труда, жени от малцинствени етнически групи, жени с увреждания.
Обобщените данни на партньора на кампанията „Български фонд за жените” посочват малък брой регистрирани с рак на гърдата дами – между 3 и 10 случая на град. Тревожно е обаче, че едва 26,5% от всички прегледани са с диагноза „без особености“. При останалите 74,5% са забелязани различни видове доброкачествени образования, кисти или са пренасочени за второ мнение. Според анализа на местните неправителствени организации, които оказваха съдействие на място, основният интерес е от дами от етнически групи (36% от всички от целевите групи), а едва 8% са записаните дами с увреждания и 13% – многодетните майки.
Представителите на AVON – дамите, които на практика реализират набирането на средства за кампанията с предлагането и продажбата на благотворителните продукти на компанията, получиха лична възможност за безплатен преглед. Едва 23,2% от получилите покана обаче реално са го реализирали. Данните от вътрешното проучване на компанията показват, че основен довод за ниската активност е страхът от евентуалната диагноза, която може да им бъде поставена.
Дарението на 6900 безплатни прегледа става възможно благодарение на набраните чрез продажбата на благотворителните продукти на AVON средства за кампанията „От любов към живота“ през 2013 г. В началото на 2015 г. Компанията за жени се обръща към фондация „Една от 8“, с която заедно създават програмата „Бъди до мен“ и стартират работа в посока предоставяне на помощ и подкрепа на жени с рак на гърдата. Набирането на средства е целогодишно – с продажбата на благотворителни продукти от розовата серия на AVON. 100% от печалбата от всеки продаден продукт през 2015 година ще осигурят психологически и юридически консултации и групи по взаимопомощ за жени с рак на гърдата и техните семейства.
Покажи своята подкрепа, като поръчаш продукт на своя представител или на www.avon.bg.
За AVON
AVON е компания, която повече от 125 години застава зад красотата, иновациите, оптимизма и преди всичко – в подкрепа на всяка жена. С годишни приходи от почти 9 милиарда долара, AVON предлага продуктите си чрез над 6 милиона активни независими Представители в целия свят. Продуктовата линия на компанията включва козметика, аксесоари и продукти за дома, разпределени в добре познатите козметични серии AVON Color, ANEW, Skin-So-Soft, Advance Techniques и други. Повече за AVON и продуктите може да научите на адрес www.avon.bg, както и на Facebook страницата на компанията – https://www.facebook.com/AVONbulgaria.
За кампанията на AVON срещу рака на гърдата в България:
Благодарение на последователните усилия на АVON информираността по темата и достъпната ранна диагностика на рака на гърдата непрестанно нарастват. За 14 години в рамките на кампанията „От любов към живота” са дарени близо 1 400 000 лв., осъществени са над 30 000 безплатни профилактични и диагностични прегледи на жени в цялата страна, закупена е апаратура за превенция на рака на гърдата, сред която мобилен мамограф и ехограф, както и ехографска апаратура за 7 болници в страната. Броят на заболелите у нас е над 48 000, а всяка година регистърът бива допълнен с близо 3800 нови случая. Усилията на кампанията до 2014 г. са насочени изцяло в посока ранна диагностика на българката, защото ракът на гърдата е 100 % лечим, ако бъде открит навреме.