Expo World

Целият свят в едно изложение

Нови възможности за туризъм

Представителите на ЕДЕН дестинациите в България проведоха втора заключителна среща

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Проектът за популяризиране на дестинациите ЕДЕН от България спомага изключително много както за промотирането им на националния и международния пазар, така и за устойчивото им развитие. Около това мнение се обединиха представителите на ЕДЕН дестинациите у нас по време на втората заключителна работна среща. В нея взеха участие експерти от Белица, Кърджали, Сапарева баня, Луковит, Каварна, Сандански и Кюстендил. „ЕДЕН е още една възможност за представянето на България на високо европейско ниво”, каза ръководителят на проекта и добави, че чрез проекта се създава устойчивост на дестинациите и условия за тяхното развитие.

 

По време на дискусията стана ясно, че видеоклиповете по проекта, представящи 12-те български ЕДЕН дестинации имат голяма популярност сред широката публика. Получено е запитване за превод вкл. и на китайски език, съобщиха от Министерството на туризма. Ръководителят на проекта информира, че ЕДЕН дестинациите винаги са представяни сред представителите на дипломатическите мисии у нас и по време на срещи с международно участие. В рамките на проекта са изработени 9 клипа за отделните дестинации и 1 общ. Те са разпространявани и през онлайн каналите на Министерството на туризма.

 

В рамките на проекта са проведени три опознавателни тура на блогъри от Румъния, Германия и България. София – Кюстендил – Мелник – Сандански – Белица – Сапарева баня – София бе маршрутът на гостите от съседната ни страна и българските блогъри, а красотата на Враца, Белоградчик и Луковит завладя немските травъл блогъри. Представителите на ЕДЕН дестинациите в България и експертите от Министерството на туризма коментираха, че всички блогъри са публикували своите статии в много кратък срок и, че са били активни с постове и снимки още по време на самите пътувания. Участниците в срещата заключиха, че именно чрез подобни активности може най-добре да се усетят духа и традициите на дадено населено място.

 

Ежемесечно издаване и разпорстранение на бюлетин за българските ЕДЕН дестинации, актуализиране на имиджова брошура, онлайн листовка, банери, плакати. Всяка една от дестинациите е представяна на национални и международни туристически борси като най-голямото изложение в Румъния TTR, ITB в Берлин, Ваканция и СПА ЕКСПО и „Зелени дни” в София и др.

 

Представителите на българските ЕДЕН дестинации споделиха опита по между си и обмениха идеи за устойчивото развитие на всяка от тях. В края на работната среща бяха попълнени специално изработени анкетни карти, в които всички участници отразиха своите препоръки и мнение за ползата от проекта и за бъдещото му развитие и надграждане.

 

В България EDEN дестинациите са 12. Избрани са в рамките на 3 национални конкурса за отлична туристическа дестинация по темите: културен туризъм, защитени територии и воден туризъм. Това са: Белоградчик, Луковит, Враца, Силистра, Каварна, природен парк „Странджа“, Кърджали, Казанлък, Белица, Сандански, Сапарева баня и Кюстендил.

 

Спечеленият от Министерството на туризма проект за „Комуникационна кампания за популяризиране на българските ЕДЕН дестинации – второ издание“ е на стойност 69 088 евро и се финансира по програма COSME 2014-2020 на Европейската комисия. В рамките на кампанията се включва подготовка на рекламно-информационни материали, представяне на предварително избрани национални и международни туристически изложения и борси, организиране на опознавателни турове и др.

 

EDEN – European Destinations of ExcelleNce (Отлични европейски дестинации) е инициатива на Европейската комисия, която популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия Европейски съюз. Инициативата повишава популярността на прохождащите европейски дестинации, създава платформа за обмен на добри практики на територията на цяла Европа и насърчава работата в мрежа между отличените дестинации.