Expo World

Целият свят в едно изложение

0,5 процента инфлацията за ноември 2019 г.

Средногодишната инфлация за декември 2018 – ноември 2019 г. спрямо периода декември 2017 – ноември 2018 г. е 3.0% , сочат данни на НСИ

Индексът на потребителските цени за ноември 2019 г. спрямо октомври 2019 г. е 100.5%, т.е. месечната инфлация е 0.5%. Инфлацията от началото на годината (ноември 2019 г. спрямо декември 2018 г.) е 3.1%, а годишната инфлация за ноември 2019 г. спрямо ноември 2018 г. е 3.0% .

Средногодишната инфлация за периода декември 2018 – ноември 2019 г. спрямо периода                                        декември 2017 – ноември 2018 г. е 3.0%.

 

През ноември 2019 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:

  • хранителни продукти и безалкохолни напитки – увеличение с 1.1%;
  • алкохолни напитки и тютюневи изделия – увеличение с 0.1%;
  • облекло и обувки – увеличение с 0.7%;
  • жилища, вода, електроенергия, газ и други горива – увеличение с 0.2%;
  • жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома – намаление с 0.3%;
  • здравеопазване – увеличение с 0.2%;
  • транспорт – цените остават на равнището от миналия месец;
  • съобщения – увеличение с 0.1%;
  • развлечения и култура – увеличение с 1.1%;
  • образование – увеличение с 0.1%;
  • ресторанти и хотели – увеличение с 0.6%;
  • разнообразни стоки и услуги – увеличение с 0.1%.През ноември 2019 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: ориз – с 0.8%, хляб „Добруджа“ – с 0.4%, макаронени изделия – с 1.0%, месо от едър рогат добитък – с 0.3%, месо от домашни птици – с 1.2%, риба – с 1.0%, кисели млека – с 0.4%, млечни масла – с 1.0%, маргарин – с 0.6%, олио – с 1.2%, ябълки – с 1.3%, цитрусови и южни плодове – с 6.2%, зеле – със 17.4%, зрял лук – с 0.8%, маслини – с 2.6%, зрял боб – с 1.0%, картофи – с 0.2%, чай – с 0.4%, ракии – с 0.2%, бира – с 1.0%, и други. През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано намаление на цените при: облекло – с 0.2%, течни горива за битови нужди – с 0.1%, мебели и предмети за обзавеждане – с 1.3%, хладилници – с 1.6%, перални и съдомиялни машини – с 0.6%, готварски печки – с 1.0%, климатични инсталации – с 0.5%, прахосмукачки – с 2.2%, международни полети – с 5.4%, мобилни телефонни апарати – с 1.1%, персонални компютри – с 1.8%, кина и театри – с 0.1%, продукти за лична хигиена – с 0.8%, и други.
  • През ноември 2019 г. цените на лекарствените продукти и на лекарските услуги са се увеличили съответно с 0.2 и 0.1%, а цените на стоматологичните услуги остават на равнището от предходния месец.
  • През ноември 2019 г. в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение на цените при: цигари – с 0.2%, обувки – с 2.4%, газообразни горива за битови нужди – с 1.2%, топлинна енергия за отопление – с 3.5%, бойлери – с 1.2%, прахове за пране – с 0.5%, нови автомобили – 0.6%, дизелово гориво – с 0.1%, автомобилен бензин А95Н – с 0.1%, автомобилен бензин А100Н – с 0.5%, газ пропан-бутан за ЛТС – с 2.3%, метан за ЛТС – с 0.1%, услуги по обработка на писма – с 6.5%, пакетни услуги за почивка и туристически пътувания в страната – с 2.3%, услуги по обществено хранене – с 0.7%, козметични продукти – с 1.6%, и други.
  • През ноември 2019 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: брашно – с 0.7%, бял хляб – с 0.6%, свинско месо – с 3.0%, малотрайни и трайни колбаси – съответно с 4.0 и 2.4%, мляно месо (кайма) – с 4.0%, пълномаслено прясно мляко – с 0.7%, сирене – с 0.1%, кашкавал – с 1.4%, извара – с 0.4%, домати – с 9.7%, краставици – с 34.3%, кореноплодни зеленчуци (моркови и червено цвекло) – с 4.2%, гъби – с 0.2%, леща – с 1.4%, шоколад и шоколадови изделия – с 0.9%, оцет – с 1.1%, сол – с 0.9%, кафе – с 0.7%, минерална вода – с 0.6%, газирани напитки – с 1.6%, вина – с 0.2%, и други.