Expo World

Целият свят в едно изложение

Радостта от командировката

MICE индустрията в Хърватия, Испания, Франция става все по-популярна

През последните години ролята и значението на MICE индустрията нарастват в цял свят. Абревиатурата означава: M – meetings (срещи), I – incentives (инсентив, поощрителни пътувания), C – conferences (конференции), E – exhibitions (изложения).

 

Хърватия: страна на вратовръзките

 

Атрибутът на съвременния бизнес костюм – вратовръзката идва от Хърватия.

Вратовръзката е произлязла от Хърватия и се наричала „крават” (“cravat”), която пък дума произлиза от „кроат” (хърватин). Според стара традиция, когато войник заминавал на война, неговата любима завързвала на врата му шалче, което да напомня за нейната любов. Френският крал Луи XIII бил впечатлен от шалчетата на хърватските си наемници (участвали в Тридесетгодишната война (1618-1648 год.). Новата мода била приета с готовност от французите и те заменят къдравите яки на ризите си с прави такива с вратовръзки под тях

 

Около 15% от всички туристи в Хърватия са бизнес туристи. MICE-мероприятията най-често се провеждат в Загреб, Дубровник и Опатия – красиви курортни градчета, които притежават всичко необходимо за провеждането на събития, в това число добре подготвени кадри.

Богатсвото от бизнес хотели, бизнес центрове, удобни транспортни връзки, изключителна природа и чисто море правят Хърватия привлекателна дестинация за развитие на MICE индустрията. Тук се провеждат конгреси, спортни и културни събития, а участниците в тях с удолволствие се наслаждават на предлаганите им инсентив турове. Двудневните събития в местните замъци също са сред предпочитаните за делови прояви. Конгресната индустрия на страната непрекъснато се усъвършенства. Повечето от четири и петзвездните хотели бизнес центрове и зали за семинари, оборудвани с необходимата техника.

За деловите събития има над 100 конферентни зали с капацитет от 100 до 4 хиляди души.

 

Делови туризъм в Испания. Родината на коридата и фламенгото заслужи авторитета на велика туристическа държава. Прекрасният климат, уютните хотели и ресторанти, богатото историческо наследство, многобройните магазини превърнаха Испания в страна с развит туризъм. Развитата  структура на индустрията за гостоприемство осигури на страната изключителни позиции в областта на инсентив туризма. Наличието на съвременни конгресни центрове и множество хотели с възможности за делови прояви превърна страната в една от най-привлекателните в  MICE индустрията. Най-популярни в тази посока са в плане MICE – Мадрид и Барселона.

В Мадрид се намират офисите на най-големите международни организации, в това

В столицата на Испания има над 80 хиляди места, в които могат да се проведат делови мероприятия. Най-популярните от тях са Palacio de Congresos, Palacio Municipal de Congresos, Сentro de Convenciones Feria de Madrid/IFEMA, бизнес-центр Eurostars Madrid Tower. Сред известните конгресни центрове в столицата са също Recinto Ferial de la Casa de Campo (Casa de Campo Exhibition Centre), Estacion Puerta de Atocha (Puerta de Atocha Station), Mapfre Convention Centre, Cima Business&Conference Center – Terminal 2, Ilustre Colegio de Medicon de la Autonomia de Madrid, La Moralleja Business Resort и Circulo de Bellas Artes.

В Барселона има около 70 делови центрове, дворци и зали. Сред най-популярните центрове са Centro de Convenciones International (CCIB), Palacio de Congresos de Barcelona, Palacio de Congresos de Cataluna, Centro de Convenciones Mapfre Barcelona. В града има около 40 бизнес хотела – Le Meridien, Intercontinental, Ritz Carlton, Maritim и много други.

 

Във Франция:  по работа и за забавление

 

Франция е една от страните с най-добре развит туризъм в света. Годишно тя се посещава от 50–60 млн. туристи. Факторите за това са многобройните природни и културно-исторически обекти със световна известност, музеите, качествената материално-техническа база за туризъм и високата култура на обслужване на туристите.Най-старите находки от първобитните хора са открити в пещерата Ласко, южна Франция. Уникални са 5-цветни рисунки на животни, хора, ловни сцени. От римляните има доста обекти по долината на река Рона, в Арл – амфитеатри, акведукти. На река Гард е най-големият в света 3 етажен акведукт. Град Авиньон има амфитеатър и дворец на Римските папи. Най-богат е Френският Рененанс. По долината на река Лоара има 40 замъка, а в Париж и край него са Версай, Потенбло. Лувърът е превърнат в най-големия музей. Наброяват се около 1200 музея, от които 70 са в Париж. Има повече от 30 поклоннически центрове като първи с 5 млн. туристи поклонници е Лурд в Пиренеите, островът манастир Мон Сен Мишел – 3 млн. души и църквите в Лизьо и Лион.
Световна слава имат Айфеловата кула, катедралата Парижка Света Богородица, тристенната крепост с 65 кули в южния град Каркасон. Париж е домакин годишно на 355 международни конгреса, а за деловия туризъм е бил построен новият квартал Деафанс, западно от река Сена, Организират се големи панаири в Лил, Лион, Тулуза. След 80-та година бяха построени повече от 80 развлекателни паркове. Тематични са Астерикс, Златното руно и аргонавтите, Смърфовете и най-големият – Дисниленд със собствена леглова база над 10,000 легла. От миниатюрните паркове – Франция в миниатюра, Мини шато; от водните – Лангедок и Лазурният бряг. Заедно с Италия са първи в света в UNESCO, имат близо по 50 обекта.
Туристически райони: Ил Дьо Франс, Савойски Алпи, Лазурен бряг, Лангедок, Пиренеи, Ланди, Централен френски масив.

Делът на деловия туризъм достига около 10%. Проведените във Франция  конгреси носят приходи в размер на 3,5 млрд. Евро, в тях са заети 30 хиляди души. Във Франция има над 2000 места ,в които могат да се проведат конгреси.