Expo World

Целият свят в едно изложение

ВИНАРИЯ 2018 с повече изложители и продукти

Един от най-значимите в Югоизточна Европа мегафорум за агробизнес, храни, напитки и хорека сектор отбелязва рекорд на иновации – 72

Винария 1

Повече от 150 изложители от 17държави демонстрират своите продукти на26-ото издание на международната специализирана изложба „Винария“. Уникалният Град на виното, пресъздаващ атмосферата на възрожденските къщи от Стария Пловдив, е с ръст на участници и изложбени площи. 26 са новите фирми, които представят своите колекции напитки, а завърналите се на форума винопроизводители са 13.

 „Един от най-значимите в Югоизточна Европа мегафорум за агробизнес, храни, напитки и хорека сектор отбелязва рекорд на иновации – 72. Новите продукти като феномен и креативни решения са насочени към здравословния и екологичен начин на живот на потребителите“, посочи във встъпителното си слово главният директор на Международен панаир Пловдив д-р Иван Соколов. Той подчерта, че Градът на виното е по-голям и разнообразен, като изложителите на „Винария“ и „Фудтех“ се конкурират с гаранция на качеството на представените продукти и с изискана гурме линия.

„Тази година в международните дегустации на вина, ракии и винено бренди участваха над 300 проби от България, Азербайджан, Италия и Турция“, каза председателят на Националната лозаро-винарска камара Радослав Радев.Той уточни, че местните сортове и техните купажи имат огромен потенциал за развитие и могат да бъдат успешно реализирани на чуждестранните пазари. Според него това ще даде възможност да заемат специфична ниша и да изградят добър имидж на родното винопроизводство.

За първи път на „Винария“ е обособена ВИП зона за ексклузивни вина, където почитателите на Дионисиевата напитка могат да дегустират вина, които са специални и трудно откриваеми на пазара, заяви председателят на Съюза на енолозите в България Станимир Стоянов. Той посочи, че „Винария 2018“ има положително развитие и в Града на виното посетителите ще видят съвременните тенденции във винопроизводството и ще се насладят на богата гама продукти с модерен стил. На атрактивен щанд на „Винария“ за първи път се представят винени коктейли с различни вкусове, които са бутилирани в кенове и иновативни арт бутилки. 

Градът на виното за четвърта поредна година привлича посетителите с нови продукти вина и спиртни напитки, с гурме демонстрации и презентации на майсторски класове, както и с места за отдих и магазин, където ценителите могат да купят вина на цени на производителите.

Зоната „Вкусове от Италия“ допълва атмосферата на Града на виното и „Фудтех“. Тази година в нея се представят продукти на 30 италиански компании. За първи път посетителите могат да видят вино и кафе с марката на световноизвестния тенор Андреа Бочели. Щандовете на изложителите от Апенините привличат и с традиционни италиански специалитети, като поркета, както и с био зехтин, био вина и ликьори, пасти, маслини, сладка и други изкушения.

Още в първия ден на „Винария“ три винарски изби и техните хотелски комплекси инсталираха на сайтовете си уникалния софтуер „безплатно обаждане“ (Free Call), който им дава възможност да увеличат продажбите си в кратки срокове. Той за първи път се демонстрира в България. По света над 27 000 компании в 60 държави ползват модерната услуга, която е изключително популярна в хотелиерския бранш. Българските винари прогнозират, че въвеждането им ще подпомогне развитието на новите им пазари в Европа, САЩ, Русия, Китай, Корея, където все повече се търсят български вина.  

Тази вечер ще станат ясни победителите от Международния конкурс, които ще получат своите отличия на традиционната „Нощ на Златните ритони“.

Паралелно с „Винария“ се провеждат още шест изложения – международната селскостопанска изложба „Агра“, специализираната „БиоАгра“, „Фудтех“ (за храни и напитки), новата проява „Дибла – идеи и продукти за интериора“, която е част от изложбата „Хорека Пловдив“, изложенията „Апи България“ – за пчеларство, и „Вкусове от Италия“. Мащабният форум, обединяващ аграрния, хранително-вкусовия, хотелиерския и ресторантьорски бранш, се утвърди като една от най-ярките прояви в Югоизточна Европа, която среща бизнес елита от най-привлекателните и успешни сектори на икономиката.